aktiviteter Sävast ht. 2017

Medlemsaktiviteter ht.2017

13/8 Sävastdagen
Tiden för Sävastdagen är 11-14. I samarbete med Sävast Ski team och Kyrkan. Som vanligt så säljer vi fikabröd, hembakt bröd, det bakas färska mjukrieskor och vi syltar och saftar. För dig som inte kan närvara så lämna bröd/fikabröd till Karin Norberg. Vi bjuder in hantverkare och nytt för i år är att privatpersoner inbjuds till loppis men bord får de själva ta med sig.
Vi kommer att ha matlotteri och de vinster du vill lämna till detta lotteri anmäl i förväg till Karin senast 28/7 så lotterigänget kan göra i ordning. Vi kommer även att ha vuxenlotteri och barnlotteri. Vinster lämnas till Karin Norberg senast 28/7 så lotterierna hinns göras i ordning.
Dagen innan klockan 18.00 görs lotterierna i ordning och om någon kan delta då för att ställa i ordning bord etc. så är det tacksamt.
På Sävast dagen så samlas vi klockan 8.00 för att göra mackor osv.

13/9 Så är vi inbjudna till surströmning i Vittjärv.
Vi träffas vid träffpunkten för gemensam avfärd 18.00.
Du som kommer att delta anmäl dig till Lollo via SMS senast 5/9.

16/9 Så deltar vi vid skapa där Sävastloppet går av stapeln.
Tid 11-14
Vi bakar och säljer bröd, barn och vuxenlotteri samt smaka och sälja mjukrieska.
Tacksamt om varje medlem kan baka någonting till denna dag. Det bröd som ni bakar kan ni lämna hos Susanne dagen innan eller på plats kl. 10.30 ( Skapa).
Vi medlemmar måste turas om att delta och detta år är det Susanne, Monika och Viola som deltar.

2/10 Medlemsmöte 18.30 i skidstugan. vi får lära oss om Feng Sui.

6/11 Så träffas de som vill för en gemensam BH-kväll på Berlins efter klockan 18.00. Var och en tar sig dit.

18/11 Då träffas vi i skidstugan 9.00 för att göra kransar osv. inför julmässan. För er som kan plocka gärna granris, enris samt blåbärsris och ta med. För er som har möjlighet tillverka även stommar till kransarna. Ju fler vi är ju fortare blir vi klara. Detta år så gör styrelsen varma mackor denna dag.

25/11 Julmarknaden som är mellan 11-14. Vi träffas klockan 8.00. för att ställa i ordning. Vi bakar som vanligt även till denna mässa samt har lotterier. Vänligen även till denna mässa lämna vinster.

4/12 Lille jul.
Vi träffas klockan 18.30 och äter julgröt, skinkmacka och ta med en julklapp till ett värde av ca. 75 kr. So mvanligt har vi eget lotteri med många vinster.

22/1-18 Årsmöte klockan 18.30.

Styrelsen genom Viola