År 2022

Den 11 maj åkte hattarna på och vi styrde bussen mot Sörbyn. På programmet: Kaffe och kaka, tipsrunda, prickkast med ärtpåse och kort information av Kerstin Sofia Andersson om uppbyggnaden av Sörby Lodge. Vi avslutade dagen med en god buffé, kaffe och kaka på restaurang Kallkällan. Humöret på topp bland damer med hattfnatt!

Supersurfarna 27 april. Mona visar hemsidan. Alla skickar en selfie!
Här bakas det mjukkaka för glatta livet. Imponerande 474 påsar med mjukkaka!!! Den 6 april var det Valborg, Berit, Monica och Britt-Inger som bakade.
Här går det hett till !!!

75-årsfirande i Perbackagården

URKLIPP FRÅN NSD:

FÖRENINGSLIV 12 APRIL 2022 19:25

Drygt 40 medlemmar i HF Aktiva Kvinnor Svartbjörnsbyn, Boden, samlades den 23 mars för att fira lokalavdelningens 75-årsdag.

Kvällen innehöll årsmöte, lotteriförsäljning, insamling till förmån för Ukrainaflyktingar samt avslutades med god mat och dryck.

Föreningen bildades 17 februari 1947 med 30 aktiva medlemmar och har verkat utan uppehåll från start.

Idag har föreningen cirka 60 medlemmar som träffas en gång per månad med olika inplanerade aktiviteter. Föreläsningar, modevisningar mm. En gång per år sker också en medlemsresa till närområdet.