Sävast

Styrelsen    Aktiviteter    Studiecirklar  Historik    Smått & Go

s

Hej och varmt välkommen till HF Aktiva kinnor Sävast hemsida.

Vår husmodersförening startade 1991.
Fr.o.m januari 2017 heter vi HF Aktiva kvinnor Sävast

Vi är ett glatt gäng på ca.29 damer som träffas och har det trevligt 1:a måndagen (oftast) i månaden kl. 18.30 med uppehåll juli månad.

Vi hyr in oss i Sävast skidstuga där vi på våra träffar pysslar , tar in föreläsare,”home party” av något vi är intresserade av, åker på studiebesök, utflykter, föreställningar mm.

Det är två händelser som vi varje år har återkommande. Det är julmarknaden och Sävastdagen på hösten. Då säljer vi våra egentillverkade alster, pajer/fikabröd/matbröd , fikaförsäljning av bla. våra laxmackor och givetvis lotterier med fina vinster. Tomten brukar komma på besök på julmarknaden till alla barns stora förtjusning.

Under Sävastdagen bakar vi färska mjukriskor ute på vår farstukvist, vi bjuder in kvinnliga konstnärer och samverkar med olika föreningar i byn. Hösten 2017 kommer vi även erbjuda folk att utan kostnad komma med ett eget loppisbord där de kan sälja sina prylar, dock inte sådant man kan äta.

De pengar vi får in vid dessa tillfällen går till våra medlemsmötens aktiviteter och gratis fika till alla. Vi har ett fadderbarn genom SOS barnbyar och så stödjer vi årligen Cancerforskningen i Norrland.

Välkommen om du är nyfiken på vad vi gör.
Man behöver inte vara Sävastbo för att få vara med.

Det kostar 200 kr./år
Bg: 5594 – 8319
Swish: 123-270 19 36

PS! Glöm inte att skriva ditt namn.

Välkommen !

Ansvarig för hemsidan är Susanne Stenqvist Eriksson mob.nr. 070 3614723